JUBILIEJINĖ DEŠIMTA EKSPEDICIJA Į PILIAKALNIUS

Artėja vasaros pabaiga. Orai jau nepastovūs. Išaušus gražiam šeštadienio rytui , su Vyteniu LY2KZ, išsiruošėm į "kalnus". Sudarę maršrutą numatėme aplankyti aštuonis Lazdijų rajono piliakalnius.  Tai sudarys apie 150 km kelio. Suvedžiau visų numatytų piliakalnių koordinates į GPS.       Iš Alytaus pajudėjome prieš aštuonias link Lazdijų.   Pirmas pagal planą AL-53 Kuklių piliakalnis.  Koordinatės tikslios ir surandame labai greitai.

Artėjant prie piliakalnio

Pirmas pasiektas.....                                                                                                 Ant Kuklių piliakalnio

Pradedame aktyvuoti.  Korespondentų daug, vos spėjame rašyti į kompiuterį.   Panašiai po penkiolikos minučių jau galime judėti prie sekančio.   AL-20 Papalazdijų piliakalnis. Surandam be jokio vargo. Už Lazdijų miestelio prie gražaus Baltajų ežero.

Ant  Papalazdijų piliakalnio                                                               Vytenis  LY2KZ renka CW korespondentus

Jau po truputį pradeda darytis karšta. Greitai susipakavom daiktus ir judame toliau. Važiuojant vėjas dar šaltokas tai padeda atvėsti. Dabar bandysime pasiekti sunkiausiai pagal maršrutą surandamą AL-59 Ūdininkų piliakalnį. Tai Visai netoli Lenkijos sienos. Pirmiausiai pasiekiame Aukštakalnio kaimą. Sankryžoje matome didelį paminklinį akmenį su pavardėmis ir kaimo sodybų išdėstymu. Tai atminimas išvežtoms šeimoms iš šio kaimo į sibiro platybes.

Paminklas ištremtoms Aukštakalnio kaimo šeimoms                                                             Prisilietimas prie praeities

Toliau už šio kaimo jau prasideda kemsynai , "šabakštynai" ir t.t.  Aplinkui nieko nematyti nes usnės ir kitokios piktžolės aukštesnės už mūsų mašiniukę. Vienintelis šunkeliukas kitur nepasuksi. Važiuojam aklai nors piliakalnio koordinatės netoli. Važiuojam kol pagaliau atsiremiam į aptvarą "PRIVATI VALDA" ir t.t. Pasirodo privažiavom Galadusio ežerą. Visas krantas aptvoruotas , nuosavos valdos. Pasidaro šlykštu nuo tų tvoruotų "lietuvaičių" ir pasukame atgal.  Pasirodo prašokome vos įžiūrimą keliuką.  Kai klausėme pas vietinį gyventoją , tai jis nurodė, kad sukti reikės už nugriautų fermų. Tačiau kaip vėliau paaiškėjo, kad tų fermų likę vos kelios plytos  ir tos apaugę žolėmis hi...

Taip  Lietuvoje   " lietuviai saugo"   ežerus

Dar beveik pusvalandį kratomės judėdami vėžlio žingsniu ir pagaliau surandame išsvajotą tą žemės kauburėlį. Kažkodėl nuotraukoje iš interneto puslapio jis atrodo žymiai gražiau.  Padarome su visais pageidaujančiais QSO ir vėl kraunamės savo mantą į bagažinę.

Prie  sunkiai surandamo    AL-59  Ūdininkų piliakalnio

Neatkreipiau į fotoaparate nustatytą laiką , jis po pietų jau nuotraukose rašė kad tai 23 diena hi... .  Dabar bandysime surasti  AL-48 . Tai Buniškių piliakalnis.  Surandame  jį laukuose  labai sunkiai pasiekiamas nors ir matomoje vietoje.     Kadangi  jau įveikta pusė maršruto tai nutariame  pasistiprinti.

Keliaujam į Rudaminos gyvenvietę.  Visiškai nesitikėjom pamatyti gražią senai statytą bažnyčią ir nuostabų Rudaminos piliakalnį. AL-23.

Rudaminos pil.  iš pietų pusės                                                                            Iš šiaurinės pusės

Vestuvininkai kopia į piliakalnį                                                           Kažkur už horizonto Alytus

Čia panorama nuo Rudaminos piliakalnio (paspauskite ant nuotraukos ir ant didelio formato apsižvalgykite)

Tai tikrai pavyzdys kaip turėtų būti tvarkomi piliakalniai. Automobilių aikštelė, informaciniai stendai ir t.t. Su malonumu dar pailsėjome, užkopėme į viršukalnę. Ten radome ugniakurą, suoliukus .Truputį suintrigavo užrašas ant bažnyčios pastato. Pasirodo, kad dar jinai  TSRS architektūros paminklas. Taip ir neaišku kuri valstybė dabar ją saugo .

Rudaminos bažnyčia                                                                                            Lentelė ant bažnyčios sienos

Sekantis Elveriškės piliakalnis  AL-22.  Gražus  netoli esančių smėlio karjerų .  Korespondentų netrūksta. Labai malonu, kad ir dirbančių CW taip pat netrūksta.  Jau padaryta apie 300 ryšių.  Nuotaika gera, oras irgi puikus.

Darbuojamės nuo Elveriškės piliakalnio  AL-22

Sekančiu važiavimu pasiekiame  Maišymų piliakalnį AL-54. Gerai "pamaišome" eterį virš jo  ir jau krutame į paskutinį maršruto tašką AL-37 , Atesninkų piliakalnį.  Naudojomės interneto duota privažiavimo legenda. O be reikalo... nuvedė tokiu "šunkeliu", kad jau galvojome teks sukti atgal. Oi tie buvę kaimo keliukai. Tačiau vis tik tikslą pasiekėme, nors kai jau grįžome namo kitu keliu tai buvo puikus žvyrkelis ir kelis kart trumpesnis atstumas. Taip, kad duotomis privažiavimo legendomis internete negalima aklai tikėti.

Mūsų bendražygis Vytenio sūnus Benas atlieka  archeologinius  AL-37 kasinėjimus.                   Žvilgsnis  nuo  Atesninkų  piliakalnio

dar pasigrožime gamta nuo  Atesninkų piliakalnio ir jau judame į namus. Ekspedicija likome patenkinti. Korespondentų netrūko. Buvo smagu ir šauniai pailsėjome. Ačiū visiems kurie dirbo su mumis ir turėjo kantrybės visą dieną sekti ekspediciją. Man asmeniškai liko neaplankyti tik 14 Alytaus apskrityje esančių piliakalnių. Jei bus gražus ruduo, dar padarysime 11 ekspediciją. Tai bus penki nauji piliakalniai.

Iki  malonių ryšių nuo piliakalnių.