Radijo mėgėjo tinklaraštis |
|
LY2GV
|
|
Šie puslapiai skirti
mano mielam hobiui
|
|
|
80m Autosantechninės antenos ASA80m aprašymas 2004 metų birželio mėnesį su kolega Jonu LY2BDZ besiblaškant po
Lietuvą su automobiliu ir 2m automobiline radija išsikristalizavo idėja, kad
visgi reiktų imti ir padaryti 80m bangai rankinuko anteną... Grįžę po blaškymosi,
skubiai užsukome į santechnikos parduotuvę ir kaip buvome apsitarę nupirkau
reikalingas medžiagas. Antenai pagaminti reiktų:
Taigi kaip ir viskas ko reikia net negaliu patikėti, kad tiek
daug...:) Tačiau Jūs galite
improvizuoti su tvirtinimo detalėmis, kaip išmanydami ir nebūtinai viska
pirkti... Antenos gamyba: Patirtis parodė, kad reikia susukti apie 200vijų ant to 2metrų vamzdžio,
kad liktų galimybė priderinti trumpinant... Vienos vijos ilgis yra apie 16cm,
todėl laido reiks apie 32metrų... Vynioti reiktų maždaug 0,7 -0,8cm žingsniu
(apvija bus kiek trumpesnė nei vamzdis, nes viršuje daugiau (apie 10-15cm) ir
apačioje mažiau (tik metalo dirželiui) būtina palikti vietos antenos
tvirtinimo mazgams. Tokį kiekį vijų susukti sunku ant lygaus vamzdžio, todėl
paprasta montažine izoliacija kas 10-20 vijų reiktų fiksuoti jau suvyniotas
vijas prie vamzdžio. Patartina pradėti vynioti nuo apatinės būsimos antenos
dalies paliekant apie 20cm laisvą apvijinio laido galą, kurį vėliau
tvirtinsim litavimo būdu prie metalinio dirželio gerai apie jį apvynioję ir
per mažą skylutę perkišę šį laidą i vamzdžio vidų prilituosim prie PL259
jungties karštojo kontakto. Šią jungtį savisriegiais pritvirtiname prie
įsigytos kryžmės, prieš tai išgręžę reikiamo diametro skylę, kad šios
jungties konusinė dalis gražiai įgultų į padarytą skylę ir tarp jungties
tvirtinimo plokštumos ir kryžmės paviršiaus neliktų tarpo. Čia labai butų
neblogai padėti gumos gabaliuką arba tiesiog jungties kraštelius patepti silikoniniu
hermetiku. Tuomet ši jungtis keturiais savisriegiais prisukama prie
plastmasinės kryžmės (nepamirškite apludinti karštojo jungties galo ir
po vienu iš tvirtinimo varžtelių pakišti lapelį kontaktą žemės laidui
prie antenos prijungti. Geriausia šį laidą pasidaryti iš anksto su dviem
tokiais kontaktėliais ir vėliau prisukti prie jungties. Tačiau grįžkime prie
vyniojimo. Taigi susukame tas 200vijų reikiamu žingsniu ant antenos
karkasinio vamzdžio ir viršutiniame gale, kaip ir apatiniame paliekame laisvą
laido galą. Sekantis žingsnis
padaryti talpuminę apkrovą aštuoniukę. Imame 2,7m bimetalo sulenkiame
(tai nelengva procedūra) per pusę. Sulenktos vielos galus iš abiejų pusių po
5cm nulenkiame statmenai sulenktos vielos linijai. Toliau iš šios vielos darome aštuoniukę,
suspausdami (artindami) tuos nulenktus galiukus į sąlyginį centrą, tuo būdu
apie šį centrą susiformuoja dvi barankos. Dabar imame metalinį dirželį,
mauname ant antenos vamzdžio galo, bet taip, kad dar liktu kiek vietos kitam
metaliniam dirželiui, kuris bus skirtas laikyti mažesniuosius metalo žiedelius,
ir už šio dirželio užkišame tuos aštuoniukės viduryje esančius atlenktus
galus. Tuoj pat stipriai užveržiame, kad laikytųsi, taip pat apvyniojam
keletą vijų palikto antenos laido apie tvirtinimo dirželį ir prilituojame prie
šio metalo dirželio ir prie aštuoniukės, neblogai jei Jums pavyktų sulituoti
aštuoniukės laido galus į vieną. Dabar galutinai užveržiame dirželį
(vamzdis truputį deformuosis, bet gerai stebėkite, kad neperspaustumėte kiaurai). Imame metalinį dirželį ir
ant jo sumauname keturis mažuosius žiedelius. Dedame šį dirželį su žiedais
ant būsimos antenos galo virš aštuoniukės tvirtinimo ir paskirstę taip,
kad prie žiedukų prisegtos atotampos nesiektų
aštuoniukės laido, suveržiame dirželį laikydamiesi tų pačių
taisyklių dėl deformacijos. Pastaba: pageidautina
jau dabar būtų užkimšti šį vamzdžio galą, kol jis dar taisyklingai apvalus,
nes užveržus dirželius deformacijos neišvengiamos. Sekantis etapas ant šio
antenos vamzdžio užmauname kryžmę su jungtimi. Savisriegiu kryžmę tvirtiname,
kad antena nesisukiotų, bet čia reiktų apsižiūrėti kuria kryptimi kryžmė turi
stovėti, o tai priklauso nuo to kaip bus tvirtinama prie automobilio stogo...
Sekantis žingsnis per kryžmės apačioje esančią angą lituokliu prilituojame
antenos apatinį laido galą prie karštojo jungties galo. Užkemšame šį kryžmės
galą turimu kamščiu. Šis kamštis geriau būtų pirktas parduotuvėje, nes
kartais gali tekti paremontuoti, todėl turėtų būti galimybė patogiai prieiti
prie jungties iš vamzdžio vidinės pusės. Lituoti jungtį galite ir ją atsukę nuo kryžmės. Iš esmės jau turime
anteną. Liko tvirtinimai. 1-no metro vamzdį pjauname per pusę ir turime du
vamzdžius po 0,5metro. Juos sukišame į kryžmę iš šonų. Tuomet per šiuos vamzdžius
ir kryžmę perkišame pagalį (atsargiai... nenutraukite antenos laido prilituoto prie
jungties) ir iš viršaus (iš antenos pusės) savisriegiais per
vamzdį į pagalį įsukame keturis varžtelius, taip, kad varžtai pritrauktų tą
pagalį prie viršutinės (pusė į kurią remiasi pačios antenos vamzdis) vamzdžio dalies. Po vieną varžtą abiejuose
galuose ir po vieną prie kryžmės iš skirtingų antenos pusių čia tam, kad
įtemptos atotampos nesulaužytų tvirtinimo vamzdžių. Dabar liko sugalvoti
tvirtinimą prie automobilio. Aš naudoju slidžių vežiojimo ant stogo bagažinę,
kuri suspaudžia šiuos du vamzdžio galus su prakištu pagaliu ir taip laikoma
antenos apačia. Šis vamzdis nupjaunamas tiek, kiek užtenka pasiekti abu
tvirtinimo taškus. Čia jau individualu ir prisitaikoma. Ant šio vamzdžio galų
uždedami dangteliai, kad važiuojant nekauktų ir nepatektų drėgmės, bei
visokių šiukšlių. Didieji žiedai metalo
dirželiais (trumpais) pritvirtinami prie bagažinės ragų. Karabinais
atotampos su tempikliais apačioje prisegamos prie antenos ir uždėjus anteną
ant stogo, prie didžiųjų žiedų. Tempikliais sureguliuojate antenos
vertikalumą ir SVARBU atotampų
galiukus, kurie turėtų būti palikti ilgesni prakišate per tempiklių vidinį
perimetrą ir lengvai pririšate, taip, kad tempiklis neturėtų galimybės
atlaisvinti pačių atotampų. Vėliau atiderinus ilgius, užteks tik prisegti ir
atsegti antenos atotampas nuo automobilio stogo. Derinimas. Derinimas vykdomas trumpinant perteklines vijas
trumpiklių litavimo būdu ieškant rezonanso tai panašu į paprasto dipolio
derinimą, jei transiveryje yra autotiuneris, kuris iškompensuos likusį mažą
reaktyvumą ir mažą aktyvinę varžą, nes tokių trumpintų antenų aktyvinė varža
yra žemesnė nei 50 Omų... Prieš derindami
nepamirškite prijungti antenos žemės prie automobilio korpuso ir tą patį
padaryti su transiverio korpusu. Paprasčiausias derinimas yra ieškant mažiausio
SWR. Jei turite modernų matuoklį, tai manau žinote kaip su jo parodymais
elgtis. 2005.06.12 su Leono LY2LU pagalba ir gamykliniu prietaisu buvo išmatuoti antenos
parametrai: Dažnis MHz Z,Om X SWR 3.640 15 -j8 4.1 3.650 18 -j4 2.9 3.660 22 +j9 2.46 3.670 22 +j23 2.74 3.680 20 +j37 3.9 Kuomet anteną
suderinsime ir viskas bus jau padaryta dėl tvirtinimo, beliks antenai
suteikti metalo spindesį. Tam tikslui yra skirta sandarinimui minkštoji
sidabrinė izoliacija, kuria apvyniojame nuo vieno iki kito galo antenos vamzdį
su apvijomis. Tai suteikia vijoms mechaninį stabilumą ir estetinį vaizdą, kas
taip pat manau yra labai svarbu. J Tiesa, ši izoliacija, bent
jau jos paviršinis sluoksnis neatsparus ilgalaikiams atmosferiniams
poveikiams, tačiau šiai antenai tinka, nes tai išeiginė antena...J Modifikacijos. Jūs
galite kartoti arba kurti kažką naujesnio. Kad nereiktų tiunerio, manau
galima būtų bandyti prijungti anteną prie transiverio į keleta vijų aukščiau
apatinio galo, o pastarasis butu jungiamas prie automobilio korpuso. Kiek
vijų? Na, manau tarp 10-ties ir 30-ties plius minus teks parinkti
eksperimentiškai, o dar geriau su prietaisais. Sėkmės eksperimentuojant ir
darant dar geriau... Žemiau pateikiu antenos
mazgų nuotraukas, daugiau galite rasti www.qrz.lt/foto LY2GV foto galerijoje. Sėkmės WAL medžioklėje su ASA80m!!! 73 Kryžmė Pagalio tvirtinimas Apatinės antenos dalies laido
tvirtinimas Jungties ir žemės
laido tvirtinimas Antenos pagrindo vamzdis Jungties prijungimo vieta iš
kryžmės vidaus Antenos apačios užaklinimas Antenos viršaus užaklinimas Aštuoniukės ir atotampų
tvirtinimo mazgas Aštuoniukės ir
atotampų tvirtinimo mazgas 73 Pakartojimui/patobulinimui antenos ASA80m aprašymo parsisiuntimas čia. Būkite atsargūs.Tai pavojinga naudoti vairuojant ir yra galimybė
sugadinti automobilį tiek mechaniškai, tieks elektriškai!!! |
|
|
|
|
|